Socialinių lyderių pusryčiai: Evaldas Mockus apie internetinę rinkodarą socialiniam verslui

Vakar vykusiame renginyje ,,Socialinių lyderių pusryčiai” Omnisend SEO departamento vadovas Evaldas Mockus pristatė daug naudingų patarimų, skirtų įkvėpti eksperimentuoti ir tobulėti. Evaldas gilinosi į įvairias internetinės rinkodaros temas, susijusias su elektronine prekyba ir komunikacija. Pristatome kelis jo patarimus. 

Ar prekybai internete reikalinga elektroninė parduotuvė?

Pati parduotuvė jūsų produktų neparduos. Veiksmingiausi internetinės svetainės aspektai, kurie pritraukia pirkėją, yra aiškiai pateikta informacija ir galimybė lengvai susisiekti su pardavėju. 

Internetinės parduotuvės kūrimas kainuoja nemažai, tad visų pirma, verta susimąstyti apie nemokamas alternatyvas, kurios gali būti naudojamos jūsų prekę parduoti internetu. Viena iš jų yra socialiniai tinklai Facebook ir Instagram. Savo produktą socialiniuose tinkluose reklamuoti ir parduoti gali būti labai nebrangu ar visai nieko nekainuoti. Todėl pradžioje geriau savo pirkėjų auditoriją suburti socialiniuose tinkluose ir tik vėliau investuoti į internetinės svetainės kūrimą. 

Kokią el. parduotuvę kurti?

Turite agalvoti kaip pritrauksite pirkėjus. Todėl geriau mažiau lėšų skirti el. parduotuvės kūrimui ir daugiau investuoti į reklamą. Visada stebėkite rinką ir ieškokite sėkmingų el. parduotuvių pavyzdžių. 

Prisiminkite, kad svetainės dizainas turi būti aiškus ir patrauklus jūsų pirkėjų auditorijai. El. parduotuvės struktūrą stenkitės išlaikyti kuo aiškesnę ir paprastesnę. 

Kokie auditorijos pritraukimo būdai labiausiai veikia?

  1. Mokama reklama. Keli dažnai naudojami internetinės reklamos būdai, kurie užtikrins gausesnę jūsų pirkėjų auditoriją. Visomis 3 skaitmeninės reiklamos kūrimo platformomis naudotis labai paprasta, todėl tai gali daryti visi socialinių iniciatyvų kūrėjai.
  1. Video turinys. Skelbkite Įvairų video turinį, kuris gali būti įdomus jūsų auditorijai. Juo galite dalintis:
    • Youtube kanale
    • Instagram Stories
    • TikTok
  1. Būkite aktyvūs socialiuose tinkluose. Sukurkite savo verslo Facebook, Instagram paskiras ir nuolat dalinkitės kokybišku ir patraukliu turiniu (nuotraukomis, video, tekstais).  Turiniu dalinkitės kuo dažniau, bent kelis kartus per savaitę ar dažniau. Stenkitės, kad visas turinys gerai atrodytų ir būtų kokybiškai bei profesionaliai pateiktas.
  1. Tinklaraščio ar blog’o rašymas. Dalinkitės patirtimi ir mintimis savo lengvai sukurtame tinklaraštyje. Nemokamą tinklaraštį galite sukurti:

Kaip išlaikyti jau pritrauktus klientus?

  1. Išlaikykite savo pirkėjus email marketingo pagalba. Tai vienas iš pačių efektyviausių būdų, kuris užtikrins, kad pirkėjai sektų naujienas, susijusias su jūsų verslu ar organizacija. Vartotojų kontaktus galite surinkti pateikiant naujienlaiškio prenumeratos formas savo el. parduotuvėje/svetainėje, siūlydami nuolaidą vartotojui pateikus el. pašto adresą ir pan.
  1. Taip pat siūlykite įvairias lojalumo programas. Pvz., rinkti taškus už veiksmus ar pirkimus, kuriuos pirkėjas galės iškeisti į prizą/nuolaidą, raginkite vartotoją prekes rekomenduoti savo draugui ir už tai suteikite nuolaidą. 
  1. Skatinkite klientus dalintis savo patirtimi. Vartotojų atsiliepimus galite naudoti mokamoje reklamoje ar socialinių tinklų komunikacijoje. Nepraleiskite progos pasakoti laimingų klientų istorijas.

Kokiais nemokamais internetinės rinkodaros įrankiais galime naudotis?

Dalinuosi keleta visiškai nemokamų įrankių, kurie padės jūsų socialinio verslo ar organizacijos internetinės rinkodaros vystymui:

  1. Sužinokite savo svetainės lankytojų srautus ir kitą informaciją naudodami Google Analytics
  2. Padidinkite savo svetainės matomumą su Google Search Console
  3. Google paieškos pagalba galite sužinoti ieškomiausius su jūsų verslų susijusius klausimus ar kitą informaciją. 
  4. Sužinokite savo internetinės svetainės veikimo greitį naudodami Page speed insights
  5. Greiti ir nemokami dizaino sprendimai: Canva.com